A Honda egyelőre nem elégedett új motorjával
2006.02.10. 22:34
A Honda Racing alakulatának vadonatúj, RA106-os kódszámmal ellátott versenygépe már első tesztjein is remekelt, egyes információk szerint azonban az autónak akad egy gyenge pontja, ez pedig nem más, mint az újonnan kifejlesztett V8-as Honda motor.
A tesztek csütörtökön tovább folytatódtak Jerezben, ahol Jenson Button a korábbi felkészülési taktikát folytatva, nem sokkal az első helyezést elért Renault mögé érkezett, vagyis továbbra is az élmezőnyben maradt.
A Honda Racing igazgatója, Shuhei Nakamoto azonban Spanyolországban bevallotta, a csapat japán részlege már kidolgozott egy új tervet arra vonatkozólag, hogy miként lehetne az RA806E jelzéssel ellátott energiaellátó egység hatékonyságát növelni.
„Igazából nem vagyunk nagy gondban” – mondta Nakamoto. „Csak szeretnénk a bahreini versenyig egy jobb motort kialakítani.”
A motor áttervezése természetesen nem csak a Hondának okoz sok fejtörést. Elemzések szerint a kihívással legkönnyebben talán a Renault csapat fejlesztői birkóztak meg, viszont a Cosworth motor (melyet az FW28-as Williams-be építettek) szintén meghaladta a korábbi reményeket.
A Cosworth ugyebár legendásan híres V8-as erőforrásairól, melyek fantasztikus sikereket értek el a múltban, így tapasztalatukat tekintve talán lépéselőnyben vannak a többiekkel szemben. Egyes források szerint ők voltak az elsők, akik először átlépték a 20.000-es fordulatszámot motorjaikkal.
A Honda igazgatója azt is elmondta, szerinte a Cosworth birkózott meg eddig a legjobban az új motorszabályokkal, így nem lenne meglepve, ha a Williams fantasztikus teljesítményt nyújtva mutatkozna be a szezon első versenyein.
„A Cosworth fantasztikus munkát végzett, így jelenleg mögöttük vagyunk. Jobb motorokat is képesek vagyunk építeni, ám ha a mi autóinkban is olyan szintű erőforrás dolgozna, mint a Cosworth, valószínűleg akár még a Renault-t is meg tudnánk verni” – mondta Nakamoto.
(F-1 hírmagazin)
|