A Midland F1 sokat vár az új autótól
2006.02.04. 22:47
Bár a tavalyi évben igen gyengén teljesítettek, a Midland F1 istállónál mindenki abban bízik, hogy az idei szezonban fordul majd a kocka, és a Jordannel eltöltött tanulóévüket követően komolyabb előrelépést érhetnek el a királykategóriában.
(2006. január 30.)
Ugyan a 2005-ös szezon során csak a Minardival tudták felvenni a lépést, a gárda sportigazgatója, Adrian Burgess úgy gondolja, hogy a pénteken Silverstone-ban bemutatásra kerülő vadonatúj modelljükkel, sokkal versenyképesebbek lesznek.
„Természetesen az év korai szakaszában mindenki nagyon izgatott, azonban irányításunk alatt tartjuk a dolgokat, így mindenre jut elég időnk.” – mondta Burgess. „Úgy érezzük, hogy egy sokkal jobb csomagot sikerült megalkotnunk, mint a tavalyi évben. Immáron 12 hónapja vagyunk együtt, ami meg is látszik rajtunk. Sokkal stabilabb és összeszokottabb a csapat, tudjuk, ki a tulajdonos, tudjuk, hova tartunk, és motorpartnerünket is ismerjük.”
„A tavalyi évben szinte csak arra volt időnk, hogy bedobjuk a Toyota motort az autónk hátuljába. A telepítés során minden rendben ment, és a megbízhatóság is jónak tűnt, de az idei csomagra sokkal több időnk volt” – folytatta a szakember. „Olyan részletekre is oda tudtunk figyelni, melyekre a tavalyi autó fejlesztése során nem volt lehetőségünk. Éppen ezért mindenki izgatottan várja az idei szezont.”
Burgess azért is olyan magabiztos, mert az M16-os egy teljesen új tervezésű modell, amire a Jordan háza táján évekkel ezelőtt volt legutóbb példa.
„Elégedettek vagyunk a szélcsatornában látott eredményekkel, és mivel egy teljesen új karosszériát készítettünk, már most komoly előrelépést látunk a tavalyi szezon utolsó versenyén futó autónkhoz képest” – mondta. „Az új karosszériával rengeteg területen tudtunk javulást elérni, pedig ugyanezeket a dolgokat már a régi sasszénál is kipróbáltuk, ám azzal nem működtek.”
Az indiai Narain Karthikeyan, aki a tavalyi évben a Jordan színeiben versenyzett, új munkaadója autójának pénteki bemutatóján elmondta, az idei Midland biztosan jobb lesz, mint a tavalyi volt.
„Biztos vagyok benne, hogy a tavalyinál jobb lesz az új autójuk. A 2005-ös modell legalább három éves volt, így annál rosszabb nem lehet” – mondta.
(F-1 hírmagazin)
|