Szövetséget kötöttek a bridgestone-os csapatok
2006.01.25. 20:25
A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn elárulta, hogy a bridgestone-os csapatok - az övé mellett a Toyota, a Williams és a Midland - szövetséget kötöttek, melynek értelmében nyíltan megosztják egymással a tesztelések során szerzett adatokat.
2006-ban az eddiginél hatékonyabbá válhatnak a Bridgestone fejlesztései, a japán gumigyártó négy csapata ugyanis megállapodott, hogy nyíltan megosztja egymással a tesztelések során gyűjtött adatokat.
A Ferrari tavalyi kudarcát részben annak a rovására írták, hogy a Bridgestone egyedüli élcsapataként a maranellói istálló nem tudott elég információt szolgáltatni, miközben a rivális Michelin hét istálló visszajelzéseire támaszkodhatott.
"Megállapodás született a Toyota, a Williams, a Ferrari és a Jordan (Midland) között, hogy minden információt megosztunk egymással" - mondta a Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn. - "Tehát a tesztelések során gyűjtött valamennyi adat egy központi adatbankba kerül, amihez mindannyian hozzáférhetünk, hogy megnézhessük, mi a helyzet a tesztelésekkel."
"Ezért össze tudjuk majd hasonlítani a különféle gumikról szerzett tapasztalatokat, vagyis kiderül, hogy a gumik hogyan viselkednek az egyes autókon."
"Ha csak egyféle autóról vannak adatok, az ember nem tudhatja, minek köszönhetőek a rossz eredmények - különösen egy olyan nehéz szezonban, mint a 2005-ös volt. Az autó az oka? A gumik? Vagy mindkettő? Két újabb csapattal a Bridgestone persze biztosabb lehet abban, hogy mi miért történik."
Brawn is elismerte, hogy a Ferrari tavaly exkluzív támogatást kapott a Bridgestone-tól, de hozzátette, hogy az új partnerek érkezése új kihívás elé állítja, s egyszersmind segíti is a gumigyártót.
"A Bridgestone-ra sokkal nagyobb kihívás vár, a helyzet bonyolultabbá válik, mert néhány éve szinte kizárólag a Ferrarira koncentráltak, ezért logisztikai és prioritási szempontból rendkívül egyszerű dolguk volt" - mondta.
"Most összetettebb lesz a feladatuk, mert két újabb komoly csapatuk van, amelyek információt szolgáltatnak, ezért támogatást is kell kapniuk, ami nem oldható meg egyszerűen."
"Másfelől viszont sokkal több adatot fogunk kapni, mégpedig több különböző forrásból. Ez nagy érték."
A 2005-ös idény után a Toyota és a Michelin őscsapata, a Williams is átpártolt a Bridgestone-hoz, míg az ex-Minardi Toro Rosso fordított irányban, a Michelinhez szerződött.
(A5.hu)
|