| 
 Massa elöl maradt, Barrichello a második Barcelonában  2006.01.26. 21:58 Felipe Massa csütörtökön is megtartotta a vezető helyet a Ferrari F2004-gyel, míg csapattársa, Michael Schumacher 8. lett az új 248 F1-gyel. Massa mögött Rubens Barrichello és Giancarlo Fisichella végzett, a McLarenek hátra kerültek.
Csütörtökön ismét a V8-assal szerelt Ferrari F2004-et kormányzó Felipe Massa volt a leggyorsabb Barcelonában, a 2006-os autóval köröző pilóták közül viszont a Honda versenyzője, Rubens Barrichello érte el a legjobb időeredményt. 
 Massa 1:15.970-es idejével került az élre, 73 kört téve meg útban az első helyezés felé. A Ferrari ma tesztelte először a riválisokkal együtt idei modelljét, a 248 F1-et, amellyel Michael Schumacher 78 kört tudott teljesíteni, s amit 0.937 másodperces lemaradással a 9. helyre hozott be. 
 A Honda folytatta a tegnap bemutatott RA106 tesztelését, s Barrichello ezúttal gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Jenson Buttonnál. A brazil, aki 66 kört tett meg, a 22. körében érte el a legjobb időeredményét, míg Button hiába javított röviddel a leintés előtt, csak az 5. helyig jutott. 
 Barrichellótól a 9. helyezett Jarno Trulliig egy másodpercen belüli köridők születtek, s Giancarlo Fisichella mindössze 0.004 másodperccel maradt le a gyorsabbik Hondától. Miközben Fisichella a nap folyamán rövid etapokat teljesített, a világbajnok Fernando Alonso versenyszimulációt hajtott végre, amibe beletartozott a boxkiállások gyakorlása is. A spanyol egy alkalommal megpördült, de így is ő teljesítette a legtöbb, 109 kört. 
 A BMW-Sauber továbbra is meglepően jól szerepelt a teszten, Nick Heidfeld ugyanis ezúttal a 4. helyig kapaszkodott fel az F1.06-tal. Mind ő, mind a csapat tesztpilótája, a hibrid C24B-t kormányzó Robert Kubica főként a Michelin gumik fejlesztési programjában vett részt. 
 David Coulthard két körrel a teszt vége előtt került Michael Schumacher elé a Red Bull RB2-vel, s bár 1:16.885-ös időeredménye biztató lehet a csapat számára, a mérnököknek továbbra fejtörést okozó hűtési problémák miatt csak 44 kört tudott megtenni. 
 A 9. Jarno Trulli lett a Toyota TF106-tal, mögé pedig csapattársa, Ralf Schumacher zárkózott fel. Mindketten a Bridgestone gumik tesztelésére összpontosítottak, s megelőzték Vitantonio Liuzzit, aki Scott Speedet váltotta a Toro Rossónál. 
 A McLaren nem zárt jó napot. A tavalyi második helyezett Kimi Räikkönen ma ült először versenyautóba a szezon vége óta, s bár csak 0.26 másodperccel volt lassabb az MP4-21-gyel, mint Juan-Pablo Montoya tegnap, a 12. helyen zárta a napot. Räikkönennek sokáig a garázsban kellett vesztegelnie, amíg a szerelők dolgoztak az autóján, Pedro de la Rosa MP4-20-asában pedig elromlott a Mercedes V10-es. 
 Az adatok a barcelonai Circuit de Catalunya tájékoztatásán alapulnak. Pedro de la Rosa (McLaren) V10-es motorral szerelt MP4-20B-t, Tonio Liuzzi pedig ugyancsak V10-es Toro Rossót vezetett.    Tesztek - 4. nap 
 
| 1. |  | Felipe Massa | BRA | Ferrari | B | 1:15.970 | 219.260 |  |  | 73 |  |  
| 2. |  | Rubens Barrichello | BRA | Honda | M | 1:16.361 | 218.138 | 0.391 | 0.391 | 66 |  |  
| 3. |  | Giancarlo Fisichella | ITA | Renault | M | 1:16.365 | 218.126 | 0.395 | 0.004 | 68 |  |  
| 4. |  | Nick Heidfeld | GER | BMW-Sauber | M | 1:16.549 | 217.602 | 0.579 | 0.184 | 89 |  |  
| 5. |  | Jenson Button | GBR | Honda | M | 1:16.739 | 217.063 | 0.769 | 0.190 | 81 |  |  
| 6. |  | Fernando Alonso | SPA | Renault | M | 1:16.754 | 217.021 | 0.784 | 0.015 | 109 |  |  
| 7. |  | David Coulthard | GBR | Red Bull-Ferrari | M | 1:16.885 | 216.651 | 0.915 | 0.131 | 43 |  |  
| 8. |  | Michael Schumacher | GER | Ferrari | B | 1:16.907 | 216.589 | 0.937 | 0.022 | 78 |  |  
| 9. |  | Jarno Trulli | ITA | Toyota | B | 1:17.250 | 215.627 | 1.280 | 0.343 | 85 |  |  
| 10. |  | Ralf Schumacher | GER | Toyota | B | 1:17.506 | 214.915 | 1.536 | 0.256 | 71 |  |  
| 11. |  | Vitantonio Liuzzi | ITA | Toro Rosso-Cosw. | M | 1:17.590 | 214.682 | 1.620 | 0.084 | 93 |  |  
| 12. |  | Kimi Räikkönen | FIN | McLaren-Mercedes | M | 1:17.741 | 214.265 | 1.771 | 0.151 | 65 |  |  
| 13. |  | Robert Kubica | POL | BMW-Sauber | M | 1:17.992 | 213.576 | 2.022 | 0.251 | 93 |  |  
| 14. |  | Pedro de la Rosa | SPA | McLaren-Mercedes |  (A5.hu) |