Bemutatták az új Williams-t, cél a visszatérés
2006.01.29. 13:07
A Williams csütörtök délután, Oxfordban leleplezte 2006-os autóját, az FW28-at. Az új versenygép tervezésekor a Cosworth motorokra és Bridgestone abroncsokra való átállás jelentette a legnagyobb kihívást, Patrick Head győzelmet vár vele.
A hét harmadik, egyben utolsó bemutatójára került sor péntek délután az angliai Oxfordban, ahol a Williams leplezte le 2006-os versenygépét, az FW28-at.
A nagy múltú brit együttes a két versenyző, Mark Webber és Nico Rosberg, valamint a két tesztpilóta, Alex Wurz és Narain Karthikeyan jelenlétében mutatta be a sajtó képviselőinek a kék-fehér színben pompázó autót.
Sam Michael technikai igazgató az eseményen kijelentette: "Nagy teher nyugszik az FW28 vállán: segítségével kell a Williams-nek visszatérnie az élmezőnybe. Sok jó csapat van jelenleg a Forma-1-ben, és egyszerű a recept a legyőzésükre: gyorsabb autót kell tervezni."
A társalapító Patrick Head egyértelműen meghatározta, mi a BMW-vel hat esztendő után szakító, és Cosworth erőforrásokra váltó gárda a célja a bemutatott négykerekűvel: "Futamgyőzelmeket várok tőle."
Michael kifejtette: "Az FW28 jelentős változást hozott az előző Williams-ekhez képest, amit részben az új aero-hatékonysági követelmények, részben a V8-as Cosworth motorok és Bridgestone abroncsok jelentette mechanikai kihívások okoztak. Rendkívül érdekes autót terveztünk, és hiszem, hogy ez a 2006-os fejlesztéseink során is így marad."
A gárda 2001 óta használt Michelin abroncsait cserélte a Bridgestone gumijaira, ami a kerékcserék visszatérésével együtt kulcsszerepet játszott az FW28 építésekor. A tervezők az autó súlyelosztását és a felfüggesztések geometriáját is teljesen áttervezték e változás miatt.
A további újdonságok közül említést érdemel, hogy az FW28-cal a Williams is adaptálta a McLaren által meghonosított zéró nyúlványos megoldást az első felfüggesztésnél. Az új, ultragyors sebességváltótól körönként 0.4 másodperces javulást vár a grove-i istálló.
Az aero-csomagban a lépcsőzetes első szárny a 2005 utolsó két versenyén alkalmazott változat továbbfejlesztése. Lekerekítették a hátsó szárny végeit, ami a leszorító erő csökkenése nélkül javít a légellenálláson és a gyengébb, V8-as erőforrás kihasználásán.
Az FW28 az első olyan Williams, amely teljes egészében a gárda utóbbi években összeállt, fiatal technikai menedzsmentje felügyelete alatt készült. Sam Michael technikai igazgató, Loic Bigois fő-aerodinamikus és Jörg Zander főtervező ráadásul először használhatta ki a nemrég átadott második szélcsatorna lehetőségeit.
Az autó január 31-én, kedden gördül először a pályára a spanyolországi Valenciában.
(a5.hu)
|