Massa elöl maradt, Barrichello a második Barcelonában
2006.01.26. 21:58
Felipe Massa csütörtökön is megtartotta a vezető helyet a Ferrari F2004-gyel, míg csapattársa, Michael Schumacher 8. lett az új 248 F1-gyel. Massa mögött Rubens Barrichello és Giancarlo Fisichella végzett, a McLarenek hátra kerültek.
Csütörtökön ismét a V8-assal szerelt Ferrari F2004-et kormányzó Felipe Massa volt a leggyorsabb Barcelonában, a 2006-os autóval köröző pilóták közül viszont a Honda versenyzője, Rubens Barrichello érte el a legjobb időeredményt.
Massa 1:15.970-es idejével került az élre, 73 kört téve meg útban az első helyezés felé. A Ferrari ma tesztelte először a riválisokkal együtt idei modelljét, a 248 F1-et, amellyel Michael Schumacher 78 kört tudott teljesíteni, s amit 0.937 másodperces lemaradással a 9. helyre hozott be.
A Honda folytatta a tegnap bemutatott RA106 tesztelését, s Barrichello ezúttal gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Jenson Buttonnál. A brazil, aki 66 kört tett meg, a 22. körében érte el a legjobb időeredményét, míg Button hiába javított röviddel a leintés előtt, csak az 5. helyig jutott.
Barrichellótól a 9. helyezett Jarno Trulliig egy másodpercen belüli köridők születtek, s Giancarlo Fisichella mindössze 0.004 másodperccel maradt le a gyorsabbik Hondától. Miközben Fisichella a nap folyamán rövid etapokat teljesített, a világbajnok Fernando Alonso versenyszimulációt hajtott végre, amibe beletartozott a boxkiállások gyakorlása is. A spanyol egy alkalommal megpördült, de így is ő teljesítette a legtöbb, 109 kört.
A BMW-Sauber továbbra is meglepően jól szerepelt a teszten, Nick Heidfeld ugyanis ezúttal a 4. helyig kapaszkodott fel az F1.06-tal. Mind ő, mind a csapat tesztpilótája, a hibrid C24B-t kormányzó Robert Kubica főként a Michelin gumik fejlesztési programjában vett részt.
David Coulthard két körrel a teszt vége előtt került Michael Schumacher elé a Red Bull RB2-vel, s bár 1:16.885-ös időeredménye biztató lehet a csapat számára, a mérnököknek továbbra fejtörést okozó hűtési problémák miatt csak 44 kört tudott megtenni.
A 9. Jarno Trulli lett a Toyota TF106-tal, mögé pedig csapattársa, Ralf Schumacher zárkózott fel. Mindketten a Bridgestone gumik tesztelésére összpontosítottak, s megelőzték Vitantonio Liuzzit, aki Scott Speedet váltotta a Toro Rossónál.
A McLaren nem zárt jó napot. A tavalyi második helyezett Kimi Räikkönen ma ült először versenyautóba a szezon vége óta, s bár csak 0.26 másodperccel volt lassabb az MP4-21-gyel, mint Juan-Pablo Montoya tegnap, a 12. helyen zárta a napot. Räikkönennek sokáig a garázsban kellett vesztegelnie, amíg a szerelők dolgoztak az autóján, Pedro de la Rosa MP4-20-asában pedig elromlott a Mercedes V10-es.
Az adatok a barcelonai Circuit de Catalunya tájékoztatásán alapulnak. Pedro de la Rosa (McLaren) V10-es motorral szerelt MP4-20B-t, Tonio Liuzzi pedig ugyancsak V10-es Toro Rossót vezetett.
Tesztek - 4. nap
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:15.970 |
219.260 |
|
|
73 |
|
2. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:16.361 |
218.138 |
0.391 |
0.391 |
66 |
|
3. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:16.365 |
218.126 |
0.395 |
0.004 |
68 |
|
4. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:16.549 |
217.602 |
0.579 |
0.184 |
89 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:16.739 |
217.063 |
0.769 |
0.190 |
81 |
|
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:16.754 |
217.021 |
0.784 |
0.015 |
109 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:16.885 |
216.651 |
0.915 |
0.131 |
43 |
|
8. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:16.907 |
216.589 |
0.937 |
0.022 |
78 |
|
9. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.250 |
215.627 |
1.280 |
0.343 |
85 |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:17.506 |
214.915 |
1.536 |
0.256 |
71 |
|
11. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:17.590 |
214.682 |
1.620 |
0.084 |
93 |
|
12. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.741 |
214.265 |
1.771 |
0.151 |
65 |
|
13. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:17.992 |
213.576 |
2.022 |
0.251 |
93 |
|
14. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
(A5.hu)
|