Trulli mindenki nevében üdvözölte Rossit az F1-ben
2006.02.04. 23:12
A Toyota Racing olasz nemzetiségű versenyzője, Jarno Trulli boldogan üdvözölte honfitársát Valentino Rossit a Forma-1-ben, aki a tegnapi nap „teljesítette” első nyilvános tesztprogramját a riválisok mellett a Ferrari színeiben.
(2006. február 1.)
Ugyan Rossi már három alkalommal is tesztelt a Ferrarinál, eddig mindig csak a csapat saját tesztpályáján, senkitől sem zavartatva, zárt kapuk mellett dolgozott. A MotoGP többszörös világbajnoka azonban kedden gördült először pályára márkatársa, Michael Schumacher, illetve a több F1-es versenyző mellett.
Az olasz pilóta első nyilvános tesztnapja azonban nem sikerült valami fényesen, hiszen az eső miatt csak fél órával az edzés vége előtt engedték pályára. Rossi az újságírók és a fotósok legnagyobb sajnálatára csak a 10. kanyarig jutott, ahol elvesztette autója felett az uralmát, és a kavicságyban landolt, ahonnan emelődaruval kellett kimenteni.
Trulli a Gazetta dello Sport-nak írt levelében kifejezte, mennyire örül Rossi érkezésének, akit különböző hasznos tanácsokkal is ellátott első igazi F1-es tesztprogramja előtt.
„Engedd meg, hogy kollégáim nevében is meleg szeretettel üdvözöljelek a Forma-1-ben, akik izgatottan várják már a találkozást, hogy megismerhessenek és elbeszélgethessenek veled” – írta Trulli. „Már nagyon várunk, miután hallottuk a Fioranoban és Mugelloban elért eredményeidet. Azonban nem hiszem, hogy már most össze kellene hasonlítanod magad velünk.”
„Koromból kifolyólag engedd meg, hogy néhány hasznos tanáccsal ellássalak: soha ne nézd a kilométerórát, nyugodtan végezd a dolgod; próbáld megérteni, miként viselkedik az autó, ahogy az üzemanyag mennyisége csökken, miként viselkednek az abroncsok a beállítások változtatásával, illetve hogyan működik a stratégia.”
„Majd meglátod, hogy elbűvölő, ám igen fárasztó egy munka. Beszélj sokat mérnökeiddel, állj eléjük, és kérdezősködj. Ezután minden egyes körben nyújtott teljesítményednek saját értelmezése lesz. Emlékezz arra, hogy a körrekordnál másfél másodperccel gyengébb időt nagyon egyszerű futni, de az utolsó pár tized a legnehezebb.”
„Le a kalappal a bátorságod előtt. Folytasd csak a már megkezdett munkád.”
(F-1 hírmagazin)
|