Renault: A megbízhatóság ez elsődleges célunk
2006. február 7. kedd 2006.02.10. 21:34
Bár a V10-es erőforrások V8-as egységekre való váltása nyilvánvalóan extra terhet jelent az idei évben a motorok számára, a Renault magabiztos abban, hogy vadonatúj versenyautójuk, az R26-os legalább olyan megbízható lesz, mint elődje volt.
A francia gárda a 2005-ös idényben megbízhatóságának köszönhetően verte meg legnagyobb riválisát, a sokak által a mezőny leggyorsabb autójával rendelkező McLaren istállót, és zsebelte be mindkét bajnoki címet.
A Renault az eddig teljesített téli tesztprogramjai során továbbra is megbízhatónak bizonyult, és semmi nemű probléma nem hátráltatta őket munkájukban.
Miközben riválisuk, a McLaren sorozatos motorproblémákkal küszködik, a Renault elmondta, vadonatúj RS26-os fémjelzésű erőforrásuk az eddig teljesített három tesztprogramjuk során, több mint 5.000 kilométert teljesített, mely 15 százalékkal múlja felül tavalyi rekordjukat.
„A megbízhatóság az elsődleges célunk” – mondta a motorproject vezetője, Leon Taillieu. „2005-ben is ez volt az erősségünk, és ennek a 2006-os idényben is így kell maradnia. Mindent megtettünk annak érdekében, hogy ezen a területen is elérjük céljainkat.”
A motor technikai igazgatója, Rob White így folytatta: „Mint mindig, most is arra törekszünk, hogy ne legyenek meghibásodásaink. Új kihívás áll előttünk, de az a dolgunk, hogy a lehető legjobb tudásunk szerint eljárva, a maximumot hozzuk ki a helyzetből.”
Mivel az idei évben a motorok térfogata 3 literről 2.4 literre csökkent, mely a teljesítményben körülbelül 20 százalékos veszteséget jelent, a versenyzőknek jóval több ideig kell padlógázzal hajtaniuk, ami miatt az erőforrások sokkal hosszabb ideig futnak a maximális fordulatszámukon.
Azonban White magabiztos, hogy az RS26-os felnőtt a feladathoz, és megbirkózik a hatalmas stressz-hatásokkal. „Valójában a V8-as jóval magasabb fordulatszámon muzsikál. Ez azonban zavart okozhat a megbízhatóságban, ám ezt számításba vettük, mikor elkezdtük tervezni az új egységet. Éppen ezért nem lehet probléma: az RS26-os teljesen más módon lett kialakítva, mint V10-es elődje.”
(F-1 hírmagazin)
|