A Michelin hatalmas küzdelmet vár 2006-tól
2006. február 8. szerda 2006.02.10. 21:46
A Michelin Motorsport vezetősége úgy gondolja, a kerékcserék újbóli bevezetésével, sokkal nehezebb dolguk lesz majd a 2006-os idényben, hiszen már nem lesz akkora előnyük riválisukkal szemben, mint a tavalyi évben volt.
A Forma-1 komoly változásokon megy keresztül az idei évben, hiszen a 3 literes V10-es motorok helyét a jóval kisebb 2.4 literes V8-as egységek veszik át, míg a kerékcserék – egy év kihagyás után – ismét engedélyezettek lesznek a versenyek alatt.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kezdeményezett szabálymódosítások egyrészt a költségek csökkentését, másrészt a küzdelem kiélezését kívánják szolgálni. Előbbi sikerességét ugyan sokan megkérdőjelezik, utóbbival szinte mindenki egyetért.
Az év végén a sportból kivonuló Michelin is úgy gondolja, a kerékcserék újbóli bevezetésével sokkal kiélezettebb és kiegyensúlyozottabb lehet majd a küzdelem, hiszen míg a tavalyi évben nem volt ellenfelük, most komoly nyomásra számíthatnak riválisuktól, a Bridgestone-tól.
Az elmúlt hetekben komoly vitát kavart F1-es berkekben az, hogy kiderült, Michelines csapat lévén, a Red Bull Racing is a kerékcserék visszatérése mellett szavazott, pedig az egyértelműen a Bridgestone malmára hajtja a vizet.
„A Michelin család egyik tagja elárult minket. A Red Bull Racing szavazata egyszerűen érthetetlen számunkra” – mondta a RenaultF1 ügyvezetője, Flavio Briatore még a csapat január 31-én megrendezett prezentációján Monacóban.
A francia gumigyártó is megszólalt az ügyben. Nick Shorrock, a Michelin F1-es részlegének vezetője, a következőket mondta: „Igen, minket is meglepett a Red Bull Racing döntése, aztán elég sokat beszéltünk is erről a csapat képviselőivel, és szerintem megértették nemtetszésünket és azt is, miért nem örülünk a történteknek.”
„Azonban továbbra is azt tudom mondani, hogy a Michelin mindent megtesz majd annak érdekében, hogy a tavalyi évhez hasonlóan 2006-ban is abroncsai legyenek a legversenyképesebbek.”
„2005 végén nyilvánvaló volt a Michelin partnercsapatainak előnye a többiekkel szemben” – folytatta a szakember. „Azonban miként is lehetne megmérni ennek a mértékét? Azt sajnos nem tudjuk, de a szabályok megváltoztatásával biztosan csökkenni fog előnyünk.”
A Michelin a tavalyi évben megrendezett 19 versenyből 18 alkalommal a dobogó legmagasabb fokán végzett, és csak azért nem lett 100 százalékos, mert az Amerikai Nagydíjon biztonsági okokra hivatkozva visszalépett.
Ezzel ellentétben a Bridgestone a 2004-es idényben, mikor szintén engedélyezett volt a kerékcsere a versenyek alatt, abszolút uralta a mezőnyt, így nem csoda, hogy a Michelin nem favorizálta a rövid élettartamú gumik visszatérését.
Shorrock azt is elmondta, számukra az jelentette a legnagyobb nehézséget, hogy csak igen későn hozták nyilvánosságra a 2006-os idényre vonatkozó gumiszabályokat, így alig maradt idejük a téli tesztek előtt a fejlesztésre.
„A Michelint leginkább az érinti hátrányosan, hogy igen későn születtek meg a gumikra vonatkozó szabálymódosítások, hiszen október 24-én tudtuk meg azokat, 5-6 héttel a téli tesztek megkezdése előtt. Szóval a Michelin előnye csökkenni fog, és a 2006-os küzdelem sokkal ádázabb lesz, ami végeredményben jó a sportnak. Ez arra késztet majd minket, hogy sokkal hatékonyabb megoldásokat találjunk, mint a múltban.”
(F-1 hírmagazin)
|