A FIA egyelőre elégedett a V10-esek erejével
2006. február 15. szerda 2006.02.19. 12:42
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megnyugtatta a Scuderia Toro Rosso versenyistállót, hogy teljes mértékben meg vannak elégedve a lefojtott V10-es motorok teljesítményével, így egyelőre nem terveznek további megszorításokat.
A Red Bull junior csapata az egyedüli a mezőnyben, aki a tavalyi évben használt V10-es egységeket használja majd a 2006-os szezonban. A rivális csapatok azonban attól tartanak, hogy a jelenlegi megszorítások – a légbeömlő méretének szűkítése, illetve a fordulatszám leszabályozása – nem elég hatékonyak, és a lefojtott motorok előnyben lesznek a jóval kisebb térfogatú V8-as egységekkel szemben.
Azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley tegnap elmondta, az irányító testület egyelőre meg van elégedve a kétfajta motor teljesítményével, továbbá tisztázta, hogy a lefojtott V10-es motor használata nem jelenti egyből azt, hogy a mezőny végén kellene lennie a Toro Rossonak.
„Nem hiszem, hogy egy olyan motorról van szó, melyet önként és dalolva választanának, ha egy versenyképes V8-as egység is rendelkezésükre állna” – mondta Mosley. „Nyitva tartjuk a szemünket, de úgy véljük, hogy a lefojtott V10-es nagyon messze van egy versenyképes motortól. Szóval a V10-esre vonatkozó megszorítások úgy tűnik, hogy sikeresek.”
Bár a Midland istálló a tavalyi év végén egy összehasonlító tesztet végzett a két erőforrással, melyből a V10-es motor jött ki jobban, Mosley úgy véli, a szezon első versenyén teljesen más lesz a helyzet.
„A Midland elvégzett néhány igen hasznos tesztet, és tudományos úton bebizonyították, hogy a V10-es motor erősebb a V8-asnál” – folytatta Mosley. „A Toyota V10-es motorja nyilvánvalóan jobb, mint a Cosworth tavalyi évben használt V10-es egysége, míg a V8-as erőforráson rengeteget fejlesztettek azóta, miközben a V10-es maradt ugyanazon a szinten. Szóval mire Bahreinbe érkezik a mezőny, a V10-es motor lemaradása jóval nagyobb lesz, mint a téli tesztek elején volt.”
Annak ellenére, hogy jelenleg teljes mértékben meg van elégedve a V10-es motorok teljesítményével, Mosley nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a szezon során további megszorításokat alkalmazzanak, ha esetleg a lefojtott motorok valamilyen oknál fogva elkezdenek meglepően jó eredményeket produkálni.
„Közöltük a Cosworth-szal: ’Ne csináljanak semmit, mert mihelyt észlelünk valami turpisságot, azonnal változtatni fogunk a szabályokon’. Bízunk benne, hogy hallgatnak ránk, és nem fognak trükközni.”
Kétségkívül a Midland istálló van a legjobban a V10-es motorok használata ellen, melynek a csapat ügyvezető igazgatója, Colin Kolles hangot is adott, mikor kijelentette: „Ha előttünk lesznek, akkor gondba kerülhetnek, mert tenni fogok az ellen, hogy megváltozzon ez a helyzet.”
(F-1 hírmagazin)
|